Sada čitate
Revolucija nordijskog hodanja

Revolucija nordijskog hodanja

Razgovarali smo s Bornom Šeremetom, magistrom kineziologije koji je prije par godina diplomirao na temu nordijskog hodanja na Kineziološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Borna je inače zaposlen u Trčaoni kao glavni trener nordijskog hodanja, u kojoj se kako doznajemo, zadnjih par godina događa prava revolucija nordijskog hodanja.

- Oglas -

O čemu se točno radi, reći će nam Borna.

Bok Borna! Predstavili smo te da si diplomirao na temu nordijskog hodanja. O čemu je bio rad i nije li to malo neobično uzeti nordijsko hodanje kao temu?

BORNA: Tema rada bila je primjena nordijskog hodanja kod osoba s kroničnom križoboljom. Istina je da je jako malen broj radova na temu s nordijskim hodanjem napisan, ali to je ponajviše zato što ljudi još nisu uvidjeli koliko ova aktivnost može biti zabavna i korisna. Što se tiče same tema ona je odabrana kao poveznica nekretanja i pojave boli u leđima koja danas poprima globalne razmjere. Dakle gotovo da i nema osobe koja se barem jednom u svojem životu nije požalila na bol u leđima. To je razlog odabira ove teme jer baš ova aktivnost može biti najbolji način kako umanjiti ili prevenirati tu bol.

Čuli smo da je u Trčaoni zadnjih par godina vlada neviđen interes za ovu vrstu tjelesne aktivnosti. Zašto? Zar ljudi više ne žele trčati?

BORNA: Ljudi polako shvaćaju da je nordijsko hodanje ozbiljna i korisna aktivnost, a ne samo hodanje sa štapovima za starije ljude. Kako sve više ljudi prolazi našu školu hodanja sve je veći i interes te se vijest o dobrobitima i zabavnom karakteru ove aktivnosti stalno širi diljem grada Zagreba, ali i lijepe naše. Smatram da posao koji radi naša udruga predstavlja glavni faktor promjene navika ljudi i načina razmišljanja. Ljudi i dalje trče međutim prateći prirodni životni ritam, dob i mogućnosti pojedinca osoba bira aktivnost koja mu primarno odgovara. Ozljede koje se događaju u svim aktivnostima višeg intenziteta sve na račun većih sila, a ne samih aktivnosti među kojima je i trčanje dovele su do toga da pojedinac u startu izabere ono lakše, jednostavnije kao što je hodanje, nordijsko hodanje ili vožnja bicikla. Pojedinac bi trebao izabrati aktivnost s obzirom na svoje individualno stanje i ukoliko je trčanje aktivnost za njega onda to i odabrati. Naravno, ukoliko liječnik i ostale stručne osobe procjene da osoba ne bi trebala trčati onda je nordijsko hodanje prava aktivnost za njih.

Daj nam u par osnovnih crta navedi koje su to 3 najvažnije prednosti nordijskog hodanja nad drugim tjelesnim aktivnostima?

BORNA: Tri glavne prednosti nordijskog hodanja nad ostalim aktivnostima su da se njime može baviti bilo tko bez obzira na dob. Da je jako malo onih na razini čitave populacije koji imaju takav zdravstveni problem da se ne mogu baviti nordijskim hodanjem. Treća prednost i možda najvažnija da ova aktivnost čini najbolji primjer jednostavnog oblika kretanja u kojem njegujemo sveobuhvatni pristup u kojem jačamo sve karike lanca, a ne samo naša pluća i mišiće nogu. Treninzi nordijskog hodanja koji su pravilno strukturirani od strane stručne osobe biti će tako osmišljeni da ćete osim vježbi jačanja mišića nogu, razvijanja vaših plućnih sposobnosti, jačati i gornji dio tijela, osnažiti vaše ruke i poraditi na pokretljivosti i stabilnosti vašeg trupa. Snažan trup osigurat će manju podložnost ozljedama, a isto tako usporiti pad sposobnosti koji se odvija s porastom dobi.

U Hrvatskoj je uvriježeno mišljenje da je nordijsko hodanje za treću životnu dob (za umirovljenike). Je li to tako? Koliko vidimo po fotkama, u Trčaoni na nordijskom je većina radno aktivnih građana, a malo umirovljenika.

BORNA: I dalje vlada stigma da se nordijskim hodanjem trebaju baviti samo osobe koje trebaju oslonac. Razlog tomu je da ljudi često zamjenjuje bilo kakav oblik hodanja štapovima s nordijskim hodanjem. To su dvije različite stvari. Kako trend bavljenja ovom aktivnošću sve više raste tako i mišljenje da se nordijskim hodanjem trebaju baviti samo stariji slabi. Sve fotografije koje objavljujemo na našim kanalima zorno prikazuju da se nordijskim hodanje bave i osobe srednje i osobe starije životne dobi. Ono što plaši starije osobe je to da kada vide mladog trenera punog elana smatraju da će ih oni pretrenirati i dovesti do ozljede. Trebaju biti svjesni kako u svim ozbiljnim školama nordijskog hodanja rade isključivo stručne osobe koje će aktivnost dozirati individualno za svakog pojedinca baš kako bi se prethodno navedeno izbjeglo.

Preporuka za čitanje

I za kraj, kome bi ti savjetovao da se bavi nordijskim hodanjem?

BORNA: Bavljenje nordijskim hodanjem savjetovao bih svakom tko želi napraviti nešto dobro za svoje tijelo, a da pritom treba uložiti stvarno minimalno napora. Svi oni koji se boje ozljeda ili imaju neku averziju prema kretanju iz kojekakvih razloga, trebaju probati baš ovu aktivnost jer smatram da će se velika većina baš pronaći u njoj. Ukoliko im bude prelagana uvijek mogu odabrati trčanje ili nekakav drugi oblik aktivnosti.

Na vrh stranice