Jednom kada probate aktivnosti na otvorenom gotovo je sigurno da nećete htjeti prestati s njima, a kako se za njih pripremiti i što bi vam moglo zatrebati tijekom godine:

  1. Posvetite pažnju odabiru dobre i kvalitetne opreme, najvažnije odjeća i obuća, ostalo prema željama i potrebama (bicikl, ruksak, sportski sat, štapovi za penjanje….).
  2. Vodite računa o prehrani, jedite redovito, ne izgladnjujte se i ne preskačite obroke. Prije duže i intenzivnije aktivnosti treba svakako imati obrok, ali minimalno 2,5 do 3h prije same aktivnosti. Nikako nije dobro jesti neposredno prije niti da je obrok obavljen više nego 3h prije aktivnosti.
  3. Obavezno pijte dovoljno tekućine, posebice vodite računa o hidraciji za vrijeme treninga ili dužeg boravka na vanjskoj aktivnosti. Kod vrućeg sunčanog vremena, preporuka je uzimanje izotoničnih napitaka koji sadrže i određene količine elektrolita /minerala koje je neophodno nadoknaditi zbog gubitaka istih putem znoja i zbog bolje hidratacije organizma.
  4. Ukoliko se bavite nekim dugotrajnijim aerobnim aktivnostima potrebno je svakako voditi računa o dotoku energije i u slučaju aerobnih aktivnosti misliti na održavanje šećera u krvi odnosno glikogenskih zaliha. Ovdje su dobrodošli energetski gelovi i energetske ili proteinske pločice. Sama aktivnost koliko god bila ispušni ventil od zaposlene svakodnevice, također predstavlja stres na organizam, pa je potrebno voditi i o ovome računa. Unosite antioksidanse kroz hranu (bobičasto voće, orašasti plodovi, dodaci prehrani, adaptogene biljke).
  5. Dobro izbalansiran obrok nakon aktivnosti, po mogućnosti kombinacija proteina i ugljikohidrata, a možete posegnuti i za proteinskim shakeom za brzu obnovu mišića.
  6. Jedite voćne obroke ujutro, tada su glikogenske zalihe prazne i šećeri se neće taložiti u mast niti fermentirati što može biti slučaj ukoliko se obilje voća konzumira iza punog obroka.
  7. Pazite na sunce, zaštitite kožu adekvatnim preparatima sa zaštitnim faktorima.
  8. Unosite dovoljno omega 3, vitamina D, magnezija. Važni su za zdravlje krvožilnog sustava, imunitet, zdravlje kostiju i mišića.
  9. Pripremite se na izazove poput insekata, sitnijih ozljeda, pa je uvijek dobro imati sa sobom mali set prve pomoći, sprej protiv uboda komaraca, krpelja, nekakav repelent koji će vam olakšati kretanje kroz prirodu.
  10. Odmor – ključan za zdravlje, oporavak i napredak u vježbanju.

Naša preporuka proizvoda

  1. Multipower proteinska pločica s kikirikijem podrška je pri izgradnji mišićne mase i oporavlja organizam nakon tjelesnog napora
  2. Multipower Iso Drink prah 420 g ili Iso drink 500 ml, energetski i izotonični napitak za uzimanje tijekom i nakon fizičke aktivnosti. Posebna preporuka za vrućeg vremena kada je gubitak tjelesne tekućine i elektrolita neophodno za nadoknaditi.
  3. Dietpharm Omega 3 dodatak prehrani za zaštitu srca i krvnih žila
  4. Nutrimmun Probiotik sport djeluje kao potpora imunološkom sustavu za vrijeme i nakon tjelesnog opterećenja, smanjuje osjećaj umora i iscrpljenosti
  5. Perskindol active gel, na bazi eteričnih ulja pruža olakšanje nakon napora, ali i zagrijava mišiće ukoliko se primjeni prije aktivnosti.
  6. Jungle formula maximum sprej protiv komaraca 75 ml, štiti od svih vrsta komaraca, uključujući i tigraste komarce. Također pruža zaštitu od ugriza krpelja, konjskih muha, pješčanih muha, crnih muha, mušica i ostalih insekata. Nije namijenjen djeci.
  7. Pileje Oligobiane, dodatak prehrani s patentiranom molekulom bakar-željezo. Namijenjen je osobama s nedostatkom željeza, a ono doprinosi boljem formiranju hemoglobin i krvnih zrnaca.
  8. Maxximum Magnezij/kalij tablete za žvakanje, kombinacija potpomaže ravnoteži elektrolita, normalnoj sintezi proteina, smanjenju umora i iscrpljenosti, normalnom metabolizmu stvaranja energije, normalnoj funkciji mišića, normalnom funkcioniranju živčanog sustava.
  9. Lola Ribar mini set prve pomoći i multifunkcionalna marama
  10. Eucerin Sensitive Protect Dry Touch sprej SPF 50: nemasna zaštita osjetljive kože od sunca, uključujući kožu sklonu aknama, za tijelo

Piše: Ljerka Jurić Karoli, mag.pharm., voditelj projekta Sportsko savjetovalište Kreni, Farmacia

Literatura