Sada čitate
Treniranje na godišnjem odmoru

Treniranje na godišnjem odmoru

Maja Bonačić

Iako mnogi ljudi smatraju zimu pravim testom za trkače, obično se ljeto pokaže još izazovnijim godišnjim doba za treniranje. To je period u godini gdje vas ljudi, ako radite bilo što osim spavanja u hladu ili ležanja u plićaku, smatraju u potpunosti nenormalnom osobom. Ali ne onako nenormalnom kao kada trčite po snijegu, tu ste samo čudni i ne baš sasvim zdravi tamo gore, nego vas smatraju apsolutnim luđakom kojem treba hitno pomoć.

- Oglas -

To se posebno odnosi na one dane kada temperature odu preko 30, bilo koji dan od sredine srpnja do sredine kolovoza te naravno bilo koji dan na moru – jer pobogu, došao si se odmarati, a ne umarati se. Možda vam i šef, ako vas vidi, ukine godišnji odmor, jer očito imate viška energije koju prosipate uludo.

Naravno, vi znate bolje i nastavljate trenirati iz nekoliko razloga:

  1. Samo se sjetite koliko puta ste ove godine bili mini-ralica dok ste se probijali kroz snijeg na vašoj trkačkoj stazi. Ovdje spadaju i sve uštede struje kroz vanjsko pokretno pranje odjeće na kiši te iskušavanja sreće i testiranja jesmo li opasna zemlja trčanjem po mraku. Dakle, ako razmislite, uložili ste jako puno truda po svakakvim uvjetima (često i puno gorima) kako bi ste stekli svoju trenutnu trkačku formu. Osim toga, priznajte, jedno 100 puta ste po hladnoći pomislili „Joj, da je barem ljeto!“ ili „Kad će to ljeto, ne mogu više podnijeti ovaj snijeg/kišu“. OK, ljeto je tu i sada bi ste opet hladno. Naravno, bez kiše. Dakle, cijelu godinu sunčano 15-20 stupnjeva, s 20% vlage, bez vjetra, osim naravno lagani povjetarac dok vi trčite u zalazak sunca. 🙂 Poanta je da većinu godine uvjeti nisu idealni za treniranje, dapače rijetko kada jesu. Trenirate zbog sebe i trebate iz toga izvući ono najbolje: dok drugi izbjegavaju boraviti vani, vi trčite i zbog toga ste superiorniji pripadnici ljudskog roda. Ako dođe do apokalipse, VI ste ti koji ćete preživjeti, uz pokojeg kukca. Ako ništa drugo, biti ćete brži od plimnog vala 😉
  2. Nastavno na prethodno, uložili ste i jako puno VREMENA kako bi ste došli tu gdje jeste. Prestati trčati po ljeti je kao da ste dugo gradili kuću samo da bi ju onda pred završetak srušili s bagerom. Da upoznate nekoga takvoga, što bi ste mu rekli? OK, zamišljate? E sada si svaki puta to recite kada pomislite na to da prestanete trčati.
  3. Ljudi koji trče polugoli i znojni po plaži su sexy! Osim toga, šaljete poruku suprotnom spolu da ste zdravi, izdržljivi, pazite i ulažete u svoj izgled te iskačete iz mase. Žene, nije li lakše odraditi svoj redovan trening, nego gurati stopala u štikle od 10+ cm? Da ne pričam da su trkači/ce na moru rijeđe viđena populacija, tako da je druženje i upoznavanje kroz redovno treniranje normalna pojava.

Sad kad ste definitivno odlučili nastaviti trenirati, jer ste shvatili da zaista nema razloga da prekinete, a tu je i ona imenica koju ste si već par puta ponovili kad ste pomislili na bager i kuću, evo par praktičnih i dobro poznatih savjeta:

  • VODA. Tu ne mislim samo na treningu, to se podrazumijeva, nego prije, poslije, općenito natankavanje s vodom. Neki minimum je 2-3 litre dnevno, tako da savjetujem da uvijek sa sobom nosite bočicu vode ili neki alarm u mobitelu. Možda vam se ne čini kao nešto važno i ljudi općenito zaboravljaju na taj segment prije/poslije, ali treninzi mogu biti duplo teži zbog dehidracije, koja i ne mora na prvu biti očita (u smislu da umirete od žeđi). Dapače, kada osjetite žeđ, onda je već prekasno.
  • DOBA DANA. Netko je više jutarnji, netko večernji tip i to je u redu, no jutro i večer po ljeti su malo drugačije satnice, nego po zimi. Naime, po ljeti ako krenete na trening 10-19h možete očekivati da ćete si vrlo vjerojatno priuštiti veću štetu, nego korist. Dapače, ako doživite toplotni udar, može vam se dogoditi da se danima ne oporavite. Osobno, ako sami trenirate, predlažem zoru za trening, jer je to najhladnije i najljepše doba dana, a i to je upravo savršen početak dana, tako da vam onda i ostatak dana proleti u veselijem tonu. Osim toga, onda ste dvostruka faca – trčite po ljeti i trčite u zoru!
  • ODJEĆA. Bilo da se radi o zimskim zaleđenim šmrkljima ili ljetnom celulitu/škembi, uvijek isto ponavljam ljudima: kada trčite uvijek vam na prvom mjestu mora biti komfor, a ne izgled. Za izgled imate ostalih 23 sata u toku dana (osim toga, skrolajte na dio o trkačima na plaži). Razumijem da možda nekome može biti neugodno isprazniti nos po zimi ili trčati u kratkim hlačicama ako ima koju kilu više, ali takvim neugodnostima nije mjesto na treningu! I ne, nećete više smršaviti ako odjenete duge, crne rukave na +35, možete samo kolabirati i zamrziti trčanje zauvijek. Već je dr. Vlahek spomenuo u svom članku Darwinovu nagradu, proguglajte si malo to 🙂
  • DRUŠTVO. Uvijek je lakše u dvoje, a tek u troje ili više.. Dakle, ako vam cijela ova priča oko ljeta i dalje nekim čudom nije zanimljiva, predlažem da si organizirate društvo za trčanje, bilo u vidu neke škole/grupe trčanja, partnera ili djeteta na biciklu, psa, slučajnog trkača itd.. Na moru dosta stranaca trči koji bi sigurno isto rado društvo na trčanju i pritom možete i naučiti nešto o drugoj zemlji, a tu si i  univerzalne trkačke priče o Garminima, prijeđenim kilometrima, anegdotama na trčanju itd.

Želim vam ugodno ljeto s puno prijeđenih kilometara i zapamtite: lijepo je otići na godišnji odmor od posla i svakodnevice, ali to ne znači da morate otići na godišnji odmor od ulaganja u samog sebe. Ako ni to ne pomaže, uvijek vam ostaje bager, kuća i vaša personalizirana imenica 🙂

Preporuka za čitanje

Uživajte!

Napisala:  Maja Bonačić, magistra psihologije

Pogledajte komentar (1)
Na vrh stranice