Isto pitanje postavljaju si trkači kada je vani pljusak, puše vjetar, +30 stupnjeva ,…Odgovor je u većini slučajeva isti – DA! No kako ovo ne bih odmah bio i kraj članka, spomenimo neke najvažnije faktore na koje posebno treba obratiti pozornost ukoliko planiramo trčati u zimskim uvjetima:

  • Mrak i magla

Trčanje na dnevnom svjetlu je idealno, ali nije uvijek moguće i često krenemo trčati dok je još dan ali nas mrak uhvati negdje na povratku. Ako trčite po mraku (ili gustoj magli) svakako budite vidljivi i nosite reflektirajuću opremu. Ukoliko nemate reflektirajuću jaknu, nabavite naljepnice ili trake koje stavite na sebe. Dobro je nositi i čeonu lampu, posebno ako trčite na lokaciji gdje je slaba ulična rasvjeta.

  • Zaleđena staza

Treba dobro gledati gdje stajemo. Led se često uopće ne može vidjeti na površini po kojoj trčimo stoga treba biti posebno pažljiv. Pokušajte prvo prošetati dio staze i procijeniti uvjete za trčanje.

  • Snijeg

Neki obožavaju trčati po snijegu, dok neki i ne pomišljaju na to. Ukoliko ipak spadate u skupinu onih kojima je trčanje po snijegu – zakon, onda svakako trebate prilagoditi tehniku trčanja. Kao i kod leda, prvo provjeriti koliko je sklisko i količinu snijega na stazi. Zatim smanjiti dužinu koraka i prilagoditi pace trčanja. Na kraju uživati u pustim ulicama i stazama ali javiti barem jednoj osobi gdje ste naumili trčati. Za svaki slučaj.

  • Presvlačenje

OBAVEZNO se presvući nakon trčanja! I u zimskim uvjetima tijelo se znoji te svaka minuta, dok tako vrući i znojni stojite na hladnoći, može biti loša. Unaprijed isplanirajte mjesto gdje se možete presvući u suhu odjeću i obuću. Ako svlačionica ili WC nisu opcija, pokušajte trčati od i do vašeg doma ili auta.

  • Zagrijavanje i istezanje u zatvorenom prostoru

Zimi je teže doći na „radnu“ temperaturu stoga zagrijavanje izvodite u dinamičkim pokretima, a i istezanje u toplom prostoru kako bi izbjegli prehladu i ozljede.

  • Prilagodba tehnike trčanja

Kao i na ekstremno visokim temperaturama, trčanje je daleko zahtjevnije nego kada je vani 12-13- stupnjeva. Teže je udisati hladan zrak i mišićima treba više vremena da se ugriju. Imajte to na umu i prilagodite dužinu i tempo trčanja. Preporučljivi su kraći treninzi bez velikih promjena brzine (fartlek).

  • Hidracija

Zimi ne sjećamo žeđ kao na visokim temperaturama ali se svejedno znojimo stoga česti dolazi do dehidracije za vrijeme trčanja. Više se ne možete pouzdati u javne izvore vode, koji su smrznuti ili zatvoreni, pa nosite sa sobom bocu vode ili još bolje topli napitak kao čaj.

  • Motivacija

Teško se motivirati na trčanje zimi. Svi se volimo povući u toplinu doma i „hibernirati“ do proljeća. Društvo koje se priprema za utrku na proljeće i nakon treninga provede večer družeći se, u većini slučajeva zimu odradi bez puno problema. Ukoliko ste više za samostalno trčanje onda si zacrtajte cilj, stavite slušalice u uši i odradite taj trening. Zadovoljstvo nakon trčanja kada vas svi gledaju u nevjerici je neprocjenjivo, a topli čaj i grijanje vas i dalje čekaju na istom mjestu.

  • Znati kada NE trčati

S ekstremnim uvjetima nema kompromisa i tada je odgovor na pitanje: Trčati ili ne trčati? NE! Ako je vani -20, led na svakom centimetru pločnika ili pola metra neočišćenog snijega – ne ide se trčati. Pravi trkači znaju kada reći ne.

Neka vas zima ne obeshrabri u namjeri da trčite. Adekvatno se pripremite i uživajte jer trčanje u zimskim mjesecima može biti nezaboravno iskustvo.