Sada čitate
Zašto trčati za vrijeme godišnjeg odmora

Zašto trčati za vrijeme godišnjeg odmora

Tea Gvardijan

kada čujemo riječ godišnji odmor, kao da smo programirani i isključimo se potpuno te poistovjetimo odmor s „ne raditi baš ništa“. Odmor nam svima treba, što od poslovnih obaveza, svakodnevnog ubrzanog života i briga no godišnji odmor ne treba odmah značiti i prekidanje baš svih stvari koje radite ostatak godine. Trčanje je jedna od stvari koje biste definitivno trebali ostaviti kao sastavni dio godišnjeg odmora. Već nebrojeno puta spominjane prednosti trčanja nećemo puno ponavljati već samo nadopuniti razlozima zašto svoje trkačke tenisice trebate uzeti sa sobom i dok odmarate.

- Oglas -

 

  • Brzo se izgubi ono što smo naporno gradili

Mjeseci treniranja, priprema za utrku ili samo pomicanja na ljestvici koju ste sami sebi zadali dovoljno je vrijedan razlog da nastavite trenirati i dalje. Nemojte se bojati smanjiti tempo i/lili kilometražu ali nastaviti jer trud koji ste uložili može lako „ispariti“ i biti će vam daleko teže nastaviti dalje trenirati jednom kada se vratite u svakodnevicu. Iako vam se ova stavka čini logičnom lako ju smetnemo s uma.

  • Fizički se umoriti i psihički odmoriti

Trčite samo radi trčanja, trčite kako biste sabrali misli ili ih očistili od svega što vas tijekom godine mori, trčite da napokon date odgovor na važna pitanja i onda ih pustite. Ako pitate bilo kojeg trkača zašto trči, jedan od top 3 odgovora sigurno će biti zato što se psihički odmori i „isprazni“ glavu. Povećanje samopouzdanja, otpuštanje endorfina, bolje nošenje sa stresom, inspiracija…To je taj osjećaj lakoće koji želimo i na godišnjem odmoru.

  • Promjena lokacije može pomoći oko motivacije

Može vam nova lokacija biti dodatna motivacija ali isti tako može biti dodatan stres ukoliko niste dovoljno upoznati s mjesto na kojem trčite ili se tamo ne osjećate sigurno. Stoga prvo propješačite barem dio rute ili jednostavno provjerite rutu na Google Maps prije nego krenete. Oni kojima je upravo to neznanje o lokaciji i otkrivanje novih ruta pozitivna stvar, iskoristite to u one dane kada vam se baš i ne ide trčati ali ste ipak izašli i odradili trening. Odlična stvar je i što na novom teritoriju ne znate ima li ozbiljnijih uspona pa vas neće unaprijed zastrašiti. 🙂

  • Razmisliti što smo sve do sada ostvarili i postaviti ciljeve za budućnost

Godišnji odmor je odlično vrijeme kada manje razmišljamo o poslu i drugima, a malo više o sebi i to je sjajan trenutak za reflektiranje dosadašnjih postignuća i planiranje svega što nas čeka ostatak godine. Ovdje ne mislimo samo na utrke već na osobne ciljeve poput – želim trčati 3 puta tjedno, vježbati snagu jednom tjedno, piti dodatke prehrani, priključiti se trkačkom klubu, manje gledati sat i više uživati u samom trčanju, želim biti zdraviji, osjećati se bolje… slobodno sami nadopunite svoj cilj.

Preporuka za čitanje

  • Maksimalno iskoristiti vrijeme za sebe

Ovo je nešto što tražimo i kad nismo na godišnjem odmoru i to često dobijemo odlaskom na trening ali baš ništa se ne može usporediti s trčanjem na godišnjem odmoru, posebno ako trčimo u jutarnjim satima. Tih sat-dva vremena je sasvim dovoljno da udahnemo duboko, probudimo se na pravi način i započnemo svoj dan s daleko više pozitivne energije.

Jedno je sigurno, treniranje za vrijeme godišnjeg odmora i trčanje u ostatku godine bitno se razlikuju. Možda će nekima biti u manjem obimu, s lakšim tempom i bez pritiska, a neke će potaknuti da dodatno stisnu i preskoče stepenicu koju već dugo pokušavaju preskočiti. Neki će pak potpuno zapostaviti trčanje u ljetnim mjesecima jer odmor znači mirovanje. Važno je zapamtiti kako trčanje treba biti stil života i užitak, a ne pritisak i stres. U koju god skupinu pripadali svakako uzmite tenisice sa sobom i isprobajte, možda otkrijete nešto što ćete željno čekati svake godine – aktivan odmor.

 

Na vrh stranice