Sada čitate
Velike promjene na Stravi – fokus na pretplatnike

Velike promjene na Stravi – fokus na pretplatnike

Nedeljko Vareškić

Iz Strave su se danas oglasili najavljujući (velike) promjene u poslovanju u članku pod nazivom „Kladimo se na naše sportaše“, a potpisuju ga osnivači Mark Gainey i Michael Horvath. U članku se obraćaju korisnicima odnosno svojoj Strava zajednici ističući kako nas je ova 2020. natjerala na mijenjanje prioriteta i perspektiva te na promišljanje što nam je najvažnije (u životu) i kako mi to živimo?

- Oglas -

Kažu kako su njihovi odgovori na pitanja postali puno jasniji u posljednjih nekoliko mjeseci te im je sada jasno kako će tvrtku voditi samo s jedinom svrhom: potpunoj posvećenosti i služenju Strava zajednici.

„Strava sportaši zaslužuju pristupačno i iskustvo koje se stalno poboljšava , a nadamo se kako ste primijetili koliko smo se ove godine fokusirali upravo na to. Naš mali, ali moćni tim od 180 ljudi u ovoj 2020. godini izbacio je 51 poboljšanje okrenuto sportašima: od sinkronizacije s Apple Watch-om, novih mapa i mjernih podataka za sportove na snijegu, do velikog ažuriranja značajki naših ruta. Također smo uklonili neke smetnje i nedostatke, a izbacili smo i sponzorirane integracije. Vratili smo mogućnost sortiranja vašeg feeda kronološkim redoslijedom jer smo čuli smo koliko vas je ta promjena iznervirala i priznali da nam je trebalo dugo vremena za nju.“

U svome obraćanju također ističu kako smatraju da je okretanje Strave svojoj zajednici ujedno i obaveza za dugovječan rad i održivost ove platforme te kako još uvijek nisu profitabilna tvrtka te se nadaju to uskoro postati što bi omogućilo bolje služenje svojoj zajednici.

Pretplata = ključ promjene

Strava usmjerava svoj rad i razvoj na naplatnu verziju. To znači da se neke do sada besplatne značajke, a koje su prema njihovim riječima posebno složene i skupe za održavanje postaju značajke za pretplatnike. Ističu i kako će se od sada razvoja novih značajki fokusirati na pretplatnike – „Najviše ćemo uložiti u sportaše koji su uložili u nas.

Kažu kako usmjerenost na pretplatu osigurava da Strava može poslužiti sportaše desetljećima od sada te da na ovaj način izbjegavaju zatrpavanje feeda oglasima oglašivača koji bi nam se vrlo rado nametali sa svojim proizvodima i uslugama.

Jednostavno želimo napraviti proizvod toliko dobar da ga rado plaćate.

Na web stranici stoji da je pretplata 5 USD mjesečno (cca 35 kn/mjesec) uz prva 2 mjeseca gratis. Ističu kako će usprkos ovome besplatna verzija Strave ostati kvalitetna i korisna.

Budite sigurni da ćemo uvijek besplatno ponuditi verziju Strave, jer vi pripadate ovoj zajednici bez obzira jeste li pretplaćeni ili ne.

Na stranici “What’s new?” donose koje su to značajke koje se prebacuju na naplatnu verziju pa je najbolje da ih i sami pogledate.

Zaključak

Smatram, ovako na prvo čitanje, kako ovo Stravino refokusiranje na naplatnu verziju (koja je postojala i ranije) kod nas neće značajno utjecati na korištenje ove aplikacije.

Preporuka za čitanje

Mislim da je izrazito mali postotak korisnika u Hrvatskoj ikada koristio Stravin tool za planiranje ruta (osobno koristim drugi), a i praćenje i analiziranje postignuća po segmentima je zanimljivo samo užem krugu Strava korisnika (naprednijim korisnicima).

Procjenjujem da 95% korisnika Strave su tzv. basic users kojima je bitna

  • statistika koju za njih radi Strava iz koje vide koliko kilometara su istrčali koji mjesec i tijekom godine
  • popis aktivnosti na jednom mjestu
  • i možda ono najvažnije – dijeljenje aktivnosti na Facebook i Instagram s upisanim ostvarenom vremenom, paceom i udaljenosti koju smo prešli

S druge strane, svi dosadašnji pretplatnici će i dalje dobivati ono što su plaćali, a bit će na dobitku jer će se Strava brže i jače razvijati.

Nadam se da sam u pravu i da ove promjene koje najavljuju iz Strave neće dovesti do nekih tektonskih promjena. Strava je u posljednjih nekoliko godina postala društvena mreža trkača na kojoj smo sve više komunicirali, objavljivali fotke, lajkali i komentirali što je dovelo do toga da smo to isto sve manje radili na Facebooku te samim time manje gnjavili naše ne-trkačke prijatelje.

 

Piše: Nedeljko Vareškić

Pogledajte komentare (0)
Na vrh stranice