Sada čitate
Trčanje po zimi

Trčanje po zimi

Maja Bonačić

(ili kako se natjerati van na hladnoću)

Zima je, magla, vani (ne)ugodan minus, a kretanje se najčešće svodi na dolaženje od točke A do točke B u što kraćem vremenu. Trkači često kažu da su upravo zimski mjeseci ti koji razlikuju obične rekrativce i „prave“ trkače, jer postoji toliko razloga zašto ne izaći van na hladnoću, a još k tome imate potporu svih vaših prijatelja koji nisu trkači. Štoviše, ako se odlučite na trčanje, često ćete čuti rečenice poput: „Ti nisi normalan/na!; Ideš van na OVU zimu???“ i sl. Takvi komentari možda u početku nisu motivirajući, jer vam daju puno opravdanja zašto posustati odmah u startu, ali kasnije vam oni počnu goditi i stvarati određenu dozu ponosa, u smislu „Da, upravo sam ja taj luđak o kojem pričaju“.

- Oglas -

Trčanje po zimi

Ipak, svi počeci su teški pa tako i odluka da se nastavi trenirati na otvorenome i po najvećim hladnoćama. Neću sada navoditi prednosti treniranja u svim uvjetima, koliko je važna zimska baza, niti davati savjete kako se obući, jer to već sve znate. Ne znate? Obavezno saznajte, jer vas neće ni svekrva istjerati van na -10, ako ne znate zašto to sebi radite i imate na sebi pamučnu trenirkicu. Dakle, stojite u svom hodniku, slojevito obučeni u svoju hi-tech poliestersku opremu, s kapom i rukavicama, spremni započeti svoju zimsku bazu nakon aktivnog odmora, a vani upravo počela mećava s jakim sjevercem. Što napraviti? Ne, bijeg pod dekicu nije opcija.

  1. Jednostavno izletiti van – nije neka mudrost, ali zapravo je. Što više puta gledate na meteo.hr ili yr.no. i zabrinuto pogledavate kroz prozor, više dajete vremena vašem mozgu da smisli neki kreativni izgovor zašto ne izaći van. Na primjer: „A joooj, a baš je sad pojačalo…ma budem malo kasnije!“… Malo kasnije: „A joooj, a sad je još gore… ma nema veze, mogu to i sutra odraditi, sutra je pauza… a i nije baš sad neki zahtjevan trening, ako sutra odradim malo više…“ Bla…bla…bla….
  1. Dogovoriti grupni trening – s obzirom da rijetko koji klub ima organizirane treninge, nije loše okupiti grupu entuzijasta ili pronaći već postojeću, a tu su i škole trčanja. Na primjer, na facebook-u postoji već nekoliko grupa poput Zimsko trčanje u Maksimiru, a tko više voli nasip tu je adidas škola trčanja. Naime, ako imate dogovor s drugim ljudima o zajedničkoj patnji (koja se kasnije pretvara u super uzbudljivo i vrijedno iskustvo), a vi se ne pojavite, budite sigurni da ćete biti predmet zezancije i sprdanja idućih… PUNO vremena pa vam je najbolje pojaviti se. Osim toga, to je jedno divno iskustvo kroz koje se jačaju međuljudski odnosi.
  1. Imati fiksni termin – vezano uz prethodnu točku, ako imate dogovorene grupne treninge, onda imate i dogovoreni termin. No, mogu vam ne odgovarati termini grupe, ne odgovarati tempo kojim se trči ili ste jednostavno samotnjak. Onda se morate dogovoriti sa samim sobom, no u tom slučaju nastaje problem što vas nema tko sprdati ako preskočite termin, osim sami sebe. S ozbirom da imamo tendenciju biti nešto blaži prema sebi (a sjetimo se i našeg mozga kreativca sa svojim izgovorima), poželjno je javno objaviti da tad-tad idete na trening, barem jednoj osobi. Također, zamislite da trenirate u klubu i izradite tjedni kalendar,s obzirom na svoje druge obaveze, kojeg se onda pokušavajte pridržavati: „Ne draga, danas ne idemo u kino i na finu večeru, danas je srijeda i imam trening u 20h!“. Hm, izvjesite taj kalendar na vidjelo, kako bi vas i ostale ukućane podsjećalo na vaše obaveze.
  1. Definirana obaveza – da, treniranje si morate definirati kao obavezu, ako želite redovito trenirati i imati rezultate tih treninga. To je jedna ugodna i korisna obaveza, ali ipak obaveza. Ako si treniranje definirate isključivo kao hobi, češće će vam se dogoditi da završite pod dekicom, nego na mećavi, što je isto u redu, ako se nećete sablažnjavati u proljeće nad svojom (nestalom) formom.
  1. Nagraditi se – iako će samo odrađivanje treninga u ekstremnim uvjetima već biti nagrada sama za sebe, počastite se šalicom vruće čokolade ili toplom kupkom (ili šalicom vruće čokolade u kadi). Osim što će imati funkciju nagrade, preokupirat će vas kroz trening i grijati pomisao na toplu poslasticu koja vas čeka po povratku doma.
Sreća zbog trčanja po zimi u dobrom društvu
Sreća zbog trčanja po zimi u dobrom društvu

Nakon nekog vremena, početi ćete zaista uživati u polarnim treninzima, jer će upravo treniranje u otežanim uvjetima biti ono što vas dijeli od prosječne osobe. Biti ćete „onaj luđak“, ali ćete biti ponosni na to, što je i normalno. Osim toga, vaš društveni život će iznimno profitirati od toga, bilo da ćete upoznati luđake poput sebe, bilo da ćete biti faca kod suprotnog spola, a još kada nabacite i koju fotku iz dubokog snijega na facebook, popularnost vam je zagarantirana ;-).

Preporuka za čitanje

Napisala: Maja Bonačić, psiholog

Pogledajte komentar (1)
  • to je to… odlican tekst. po meni jedini razloga za ne trcanje kod redovnog ili donekle ozbiljnog trkaca moze biti pljusak, ali ne i kisa ili kisica, nego pljusak… jer time se vise gubi nego dobiva, a pljusak ionako ne traje cijeli dan nego najvise sat, dva tako da se moze trcati UVIJEK 🙂

Na vrh stranice