Trčanje stepenicama oduvijek je bilo pitanje izdržljivosti, prije nego brzine. Iako 500-tinjak stepenica nekome zvuči kao da se penje na Himalayu, a nekome kao mala brojka, baš nitko ne ostane ravnodušan kada krene po njima i trčati. Ovakvo trčanje nije ništa neobično u svijetu te čak postoji svjetsko udruženje Tower Running Association koje okuplja sve važne utrke. Uz bok još 294 utrke, poput one u New Yorku, Taipei-u i Shanghai-u, nalazi se i utrka u Zagrebu – Zagrepčanka 512.

Jedna od najpoznatijih utrka uz stepenice je legendarni Empire State Building Run-Up u New Yorku (1576 stepenica), u organizaciji New York Road Runners Cluba iz kojeg je započeo trkački Crew pokret prije nekih 40-ak godina. Vrijedi svakako spomenuti i najteže Shanghai Tower IVM s 3398 stepenica, 119 katova te Canton Tower Run Up (Guangzhou, Kina) s 2580 stepenica, 111 katova.

Foto: Empire State Building Run-Up

Ako pogledamo našu utrku od 490 stepenica, možda se čini malom no oni koji su već trčali ovu utrku znaju da su u ovoj utrci pluća najvažnija. Evo što o utrci kaže glavni organizator Nedeljko Vareškić: „Pa ovo je definitivno utrka koja vas izaziva na dvoboj. Svi se prije starta pitaju mogu li uopće ustrčati na 25. kat, jer ipak se radi o 80 m nadmorske visine koju treba svladati u manje od 5 minuta. Za razliku od dugoprugaških utrka gdje se najveće borbe vode u glavi trkača, ovdje su pluća glavna jer baš ona imaju zadatak opskrbiti mišiće velikom količinom kisika u tako kratkom periodu. Stoga, vježbajte trčanje stepenicama, bar njih imamo u gradu.“

Pripreme za ovakvu utrku su i više nego poželjne. Stube u zgradi u kojoj živite ili brojne javne stepenice po gradu Zagrebu mogu poslužiti za trening. Doktor Pavao Vlahek savjetuje na što posebno treba pripaziti kod trčanja po stepenicama:

„Počnite polako, nekoliko katova malom brzinom ili hodanjem, odmor silaskom niz stepenice pa nekoliko ponavljanja. Progresivno povećavajte opterećenje dodavanjem katova, brzine i broja ponavljanja. Najvažnije je usvojiti tehniku trčanja po stepenicama. Za početak stanite na svaku stepenicu, a kasnije na svaku drugu, a to je način koji biste trebali usvojiti. Naravno, broj stepenica koje preskačete ovisi i o dužini nogu i visini stepenica pa se vodite time. Upotrebljavajte ruke i cijelo tijelo. Ispočetka će biti naporno, no kasnije će se ustabiliti i trčite na prednjem dijelu stopala. Koljena nemojte nikada ispružiti, neka uvijek budu malo savijena.“

Posebnost utrke stepenicama prepoznao je i ovogodišnji sponzor Himalaya Herbals. Himalaya Herbals proizvodi vuku podrijetlo iz Ayurvede, holističke i prvenstveno botaničke znanosti koja se prakticira preko 5000 godina, a sastojci stižu s najviše planine svijeta. Najpoznatiji je zasigurno RUMALAYA GEL – za trenutno smanjenje nelagode u zglobovima i mišićima. Rumalaya gel ima jako analgetsko i protuupalno djelovanje koje pruža brzo olakšanje boli i vraća pokretljivost zglobova. Prodire duboko, brzo djeluje te jamči neograničenu pokretljivost uz efekt hlađenja. Savršeno za ublažavanje upala koje dođu kao posljedica penjanja na zagrebačku Himalayu visoku 490 stepenica. Himalaya Herbals osigurali su svoje proizvode za sve sudionike utrke Zagrepčanka 512.

Ako se do kraja ovog članka niste predomislili i želite trčati ovu uistinu posebnu utrku te isprobati svoje granice, još se uvijek stignete prijaviti i nastupiti na utrci u subotu 9.12.2017.

Informacije i prijave su na www.512.trcanje.hr