Sada čitate
Prve impresije o školi by Dubravko

Prve impresije o školi by Dubravko

Uredništvo portala

Ova školica mi se sve više i više sviđa! 🙂 Moj motiv za upisat školicu je bio isključivo da uz stručno vodstvo naučim učinkovito trčati. Kako imam i viška kila tako sam uvijek izbjegavao trčanje zbog moguće ozljede, a iskreno i nisam se osjećao ugodno u toj aktivnosti. S druge strane trčanje me uvijek privlačilo, nekako me vuklo k sebi i čim sam vidio na webu objavu rekao sam sebi to je to sad ili nikad – moram upast. Prvi korak sam uspješno prošao, upao sam u izabrane.

- Oglas -

 

Pratio sam Nedeljkov blog za pripreme za Atenski maraton i proučavao Jankove tablice za početnike koje je objavljivao na webu, ali sve u teoriji – nikako to provesti u praksu. Sada se sve poklopilo na jednom mjestu Nedeljkova organizacija, Jankovo stručno vodstvo, adidas iza svega i ako sada ne protrčim onda sam zbilja izgubljen slučaj.

Prvi trening je prošao žustro za nas nekoliko početnika, dok su drugi gundrali da im je presporo. Ja sam već na prvom treningu disao na škrge i mislio si šta mi je ovo trebalo, ali imam povjerenja u ekipu pa ću valjda nekako izgurat sve skupa. Mladci puni energije i već trkačkog iskustva su se već raspitivali koliko samostalnih treninga trebaju u međuvremenu napraviti kojom brzinom i još svašta nešto, meni je bilo na pameti kako preživit do slijedećeg treninga i slijedeći trening koji je trebao biti nešto jači od prvog. Janko nam je objasnio i pokazao da obavezno trebamo zagrijati sve zglobove prije trčanja i istegnuti mišiće nakon trčanja.

 

Drugi trening sam dočekao još uvijek u nekoj strepnji, ali Janko je najavio da će razdvojiti grupe na bržu, iskusniju i na sporiju, početnike tako da mi je to ulijevalo nadu da će sve biti u redu. Kada sam došao na trening ljudi su diskutirali gdje će tko u slabiju ili jaču grupu, ja nisam imao nikakve dileme, znam gdje spadam. Tako da sam s te strane bio miran i spokojan.

 

Nakon zagrijavanja i podjele u dvije grupe krenuli smo. U sporijoj grupi nas je manjina, otprilike 1/3 ili manje, s nama je Janko, a s brzincima je jedan mladac (ne sjećam se imena) koji trči već duže vrijeme i biti će Jankov asistent u školici. Tempo idealan, trening odrađen bez ikakve muke, s dosta znoja ali u granicama mogućnosti.

Preporuka za čitanje

Nakon nekog straha s prvog treninga, ovaj trening mi je donio suprotne osjećaje, baš sam uživao u trčanju i kući sam otišao sav sretan.

Za vrijeme treninga dobili smo još par korisnih informacija od Janka:

  • o disanju – disati prirodno najčešće na usta, disanje kroz nos poželjnije zbog boljih rezultata ali teško ga je naučiti u naporu trčanja;
  • hidratizaciji organizma – obavezno prije treninga piti dosta tekućine, ako je trening duži od 1h obavezno piti i za vrijeme trčanja, nakon trčanja nadoknaditi tekućinu najbolje s nekim izotoničnim napitkom;
  • o dužini koraka – na početku i na dužim trkama trčati kraćim korakom jer duži više umara, dok u kasnijoj fazi treninga kod vrhunskih sportaša ta dužina i brzina se povećava;
  • o skidanju kila – trčanje je idealno za skidanje kila, da bi bilo uspješno treba trčati više od 25 minuta u kontinuitetu da se počinje trošiti masno tkivo, da bi se to malo ubrzalo trik je popiti 20 minuta prije treninga kavu ili L-karnitin;

Sve ove informacije su vrlo korisne, pogotovo za nas početnike jer često čitamo na webu kako rade i treniraju vrhunski sportaši i odmah to želimo i mi kopirati preskačući razvojne faze u trčanju, zato se trening za početnike i razlikuje od treninga za iskusne i sve te informacije treba prilagoditi stanju u kojem se trkač nalazi. Sve to je teško izvesti ako se trenira bez trenera, zato je moj moto “kuda Janko tuda i ja” 🙂 .

Dubravko, polaznik adidas škole trčanja

Pogledajte komentare (0)
Na vrh stranice