Sada čitate
Priča jednog početnika koji to više nije

Priča jednog početnika koji to više nije

Uredništvo portala

Wings for life

3.5.2015.g. Osijek.  Sjedim pred TV-om čekajući start utrke. Ranije tog dana facebook je zatrpan objavama nekoliko poznanika koji su otišli u Zadar. Komentator objašnjava princip utrke, postoji neko vozilo koje krene za tobom nakon pola sata i kad te sustigne za tebe je utrka završena. Gledam brojku od 4000 prijavljenih u Hrvatskoj, sve ide u humanitarne svrhe, ljudi se odlično zabavljaju, čini se zanimljivo. Nekoliko puta sam pokušavao baviti se rekreativno trčanjem no nakon 20 treninga u godini dosadi i jednostavno odustanem. Odbrojavaju se zadnje sekunde, a ja bih sve dao da mogu biti tamo s njima dio tog spektakla, u sebi računam možda bih mogao 10, 12 km istrčati, da to bi bilo super kad bih bio tamo.

- Oglas -

– When you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it – Paulo Coelho (Alchemist)

oo1

Može li se trčanjem smršaviti?

Definitivno može, ali uz redovan trening potrebno je promijeniti prehranu. Da, zdravo se hraniti jer što se više brinete o svom tijelu rezultati prije dolaze. Mjesečno smršavim 1 kg, trčanjem se bavim 8 mjeseci. Početna kilaža je bila 83 kg. Masno tkivo, popularno zvano salo je otišlo sa 23% na 12%, treba biti uporan i rezultati ce doći.

Reakcija obitelji

Na početku su bližnji oduševljeni vašom odlukom i sve to im je jako zanimljivo. Nakon par mjeseci dolazi do sukoba mišljenja, počnu propitivati vaše odluke. Što misliš postići ozbiljnim treniranjem i odricanjem? Zar nemaš pametnijih stvari za raditi? Hladno je, ne vidiš da vani pada kiša, snijeg?

Trčanje je ekipni sport

Vratimo se na početak teksta, nakon nekoliko tjedana treniranja nemam više volje, motivacije i ostavim se trčanja. Čitao sam jedno istraživanje koje kaže da je 90% veća šansa nastaviti se rekreativno baviti trčanjem ako se upišete u školu trčanja ili pridružite nekom klubu… Pogodite, nakon 9 treninga izgubio sam motivaciju i htio prestati, no onda sam napravio promjenu pridružio se školi trčanja i evo me danas nakon 180 treninga tu sam motiviraniji nego ikad. Kad vam se taj dan bas ne da, ipak ćete otići na trening radi druženja s ekipom. Trčanje nema smisla ako nemate s kim podijeliti sretne i manje sretne događaje sa utrka i treninga. Nakon prve utrke svi ljudi iz ekipe 7 do 77 god su došli do mene i dali mi podršku, čestitali na ostvarenom vremenu. Kad si član kolektiva sa svim izazovima se lakše nosiš.

Trener

Biti osrednji rekreativac, uz trenera se brzo dođe do tog rezultata. Mislio sam da je trčanje izađes van i trčiš. Nakon  2 tjedna sam bio izgubljen, radimo fartlek (pa kako se to uopće izgovara!), duge dionice, kratke dionice, tempo, rastrčavanje, dugi trening, anaerobno, aerobno, vo2max. Da, bio sam jako zbunjen. Pod vodstvom stručne osobe PB ide strelovito dolje.

Dnevnik treninga

Ako bi me netko pitao za samo jedan najkorisniji savjet koji mogu dati početniku. Vodite dnevnik trčanja, bit ćete si zahvalni jednog dana.

Utrke

Prije ili kasnije svaki rekreativac dođe do utrkivanja. Prijavite se par mjeseci ranije za polumaraton (21.1 km) ili 10 km, služi kao dobra motivacija za poboljšavanje trkače forme. Kad završite utrku bit ćete ponosni na svoj uspjeh, meni je moj prvi polumaraton ostao urezan u sjećanje kao da je bio jučer. Navala adrenalina prije starta je neopisivo dobar osjećaj.

oo2

Preporuka za čitanje

Ozljede

Nije ih bilo što je za početnika vrlo rijetko. Morate slušati svoje tijelo i savjete trenera dok ne naučite kako funkcionirate. Krenuti polagano, dodavati po 5-10 km svaki tjedan po mogućnosti da nije više od 10% ukupne kilometraže. Lagani treninzi su vrlo bitni jer tu gradite aerobnu bazu tj. izdržljivost organizma. Ako osjetite bol bolje prekinuti trening nego se ozljediti. Budite strpljivi, Rim nije sagrađen preko noći.

Društveni život

Razgovori uvijek završe na trčanju bez obzira na sve ostale teme. Zaboravite izlaske subotom, kad vam trčanje uđe pod kožu nećete ni pomisliti ako nemate dobar razlog. Ponekad izađem, no radije se čuvam za ranojutarnje nedjeljne duge treninge. Moram priznati prijatelji koji nisu trkači, čudno im je.

Wings for life nastavak

8.5.2016.g. Zadar. Prijava je obavljena prvog sata nakon sto su se otvorile prijave za ovogodišnju utrku, san se ipak ostvario… Vidimo se, svima želim puno trkačkih kilometara i sreće!

Piše: Branimir Morman

 

Pogledajte komentare (0)
Na vrh stranice