Sada čitate
Povratak trčanju

Povratak trčanju

Pavao Vlahek

Iako se većini koja redovito trči čini da nikada neće moći prestati i da moraju svaki dan upražnjavati svoju aktivnost, ponekad dođu situacije u životu, kada višom silom, trčanje u kratkom vremenu padne u drugi plan.

- Oglas -

O dužini boravka trčanja u drugom planu ovisi i način povratka trčanju i treninzima. Ovdje nije riječ o trčanju nakon ozljede, jer u tom slučaju svaka ozljeda i njezin stupanj određuju način i vrijeme povrataka. Ovdje se radi o tome da jednostavno pri zdravim nogama i zdravoj pameti, niste trčali jedno vrijeme.

Ovisno o vremenu neaktivnosti, ovisiti će i vrijeme povratka. Što je bilo duže vrijeme neaktivnosti to je i duže vrijeme povrataka.

Motivacija

Motivacija za povratak trčanju je to manja što je duže vrijeme neaktivnosti. Iako znate da vam je bilo super kada ste redovito trenirali, uvijek se nađe neki izgovor sa započinjanjem ili redovitošću. Zato si je važno odrediti neki cilj prema kojemu ćete ići, a istovremeno će vas taj put opet dovesti u trčanje na bezbolniji način.

Treninzi

Iako je iza vas puno iskustva, što sa treninga, što sa utrka, vaše tijelo je tijelo nakon dužeg vremena postalo tijelo početnika. Uvijek nakon duže stanke morate o sebi razmišljati kao početniku i tako postupno dizati opterećenja. U odnosu na apsolutnog početnika, vaš će napredak biti puno brži i brže ćete dostići nivo na kojem ste bili.

Tijelo

Tu je najvažnije sebe prihvatiti kao početnika jer su mišići, kosti, sveze i ostale strukture „zaboravile“ da su nekad jurile toliko minuta i sekundi po kilometru pa je povećana mogućnost ozljeda. Bilo bi dobro raditi vježbe jačanja mišića nogu prije ozbiljnijeg povratka treninzima. Nakupljeni kilogrami također zahtijevaju povratak na onu težinu koju ste imali prije prestanka.

Društvo

Sastav društva na okupljanjima trkača (utrkama) se vjerojatno promijenio ako ste izbivali godinama, a „ekipa“ je također ono zbog čega ste voljeli trčati. S obzirom da se nikada stubokom ne promijeni sastav, nađite stare prijatelje pa neka vas oni upute u to što se događa u trkačkim krugovima, koja oprema je IN, koje su utrke dobro organizirane i drugo.

Preporuka za čitanje

Škola trčanja/Klub

Da bi se zadovoljile sve komponente povratka tipa motivacije, dobro upućenih treninga, savjeta o ozljedama i prevenciji te na kraju i društvene komponente možda je najbolji način pridružiti se školi trčanja ili nekom atletskom klubu koji radi sa rekreativnim sportašima i zaokružiti sve komponente u jednu cjelinu.

Sretno!

Napisao: Pavao Vlahek

Pogledajte komentare (0)
Na vrh stranice