Sada čitate
Osobine mentalno jakih trkača

Osobine mentalno jakih trkača

Ove osobine kao i sve druge se polako stječu i nisu urođene.

- Oglas -

Prilagodljivost/otpornost 

Sposobnost da se brzo oporavlja od nedaća, boli ili razočaravajućeg učinaka na utrkama. Mentalno jaki trkač može shvatiti i priznati grešku, razumjeti propuštenu priliku, izvući lekciju i brzo prebaciti fokus na neposredne ciljeve koje ga čekaju. Ne treba vrtiti sve greške koje su vas vodile do ozlijede, odustajanja ili lošeg rezultata.

mentalno

Usredotočenost

Sposobnost da se usredotoči usprkos neočekivanih okolnostima i detaljima koji odvlače pažnju.  Ne treba se obeshrabrivati nenadanom kišom, vrućinom, neočekivanim uzbrdicama. Mentalno jaki trkač ne traži kako bi izbjegao novonastalu situaciju već ih rješava odmah. Na primjer, kada ste u zadnjim kilometrima maratona/polumaratona i osjećate mrtvi umorni, iscijeđeni i želite prestati. To je vrijeme da se usredotočite. Kažeš: “Moram se kretati  prema naprijed, još ovaj korak, još jedan korak.” I vjerojatno ćete doći do cilja ako ste mentalno jaki.

Priprema

Sposobnost da predvidi situacije prije vremena i da se osjeća spremno. Na taj način se  priprema i plan djelovanja za sve ono što bi se moglo dogoditi. Mentalno jak trkač ne paničari u krizi (naglo usporava u utrci ili treningu). Možda ćete biti u utrci, a vaš konkurent (osoba za koju mislite da možete pratiti) kreće ispred vas. Već ste pripremili način da ostanete mirni psihički, prilagođavate tempo, ali uklapate ga u svoj plan.

Vizija

Sposobnost da se ide naprijed sa svojim ciljem, čak i kada ne postoje neposredni znaci da ste  blizu. Mentalno jaki trkači stvaraju jasnu sliku o cilju i to vizualiziraju često i drže tu sliku u prvom planu bez obzira na sve. Možete zamisliti sve moguće scenarije i imati plan za kretanje kroz svaki uspješno. Mnogi se žale da im je teško trenirati u krug na kratkoj stazi, ali ako vizualiziraju prednosti te staze (puno zdravija za zglobove, puno više će odgovarati sljedećoj utrci…) lakše će podnijeti monotonost treninga.

Prijemljivost

Sposobnost za učenje i otvorenost za sve mogućnosti. Mentalno jaki trkači su spremni slušati govor svog tijela. Zna razlikovati bol koju se treba proći od one koja vodi do ozlijede. Fleksibilan je prema novim metodama treninga/prehrane. Stalno osluškuje svoje tijelo, trenere, kolege i procjenjuje što je najbolje za njega.

Samouvjerenost

Sposobnost da ima vjeru u sebe. Mentalno jaki trkači vjeruju da će tijelo znati što učiniti kada je vrijeme utrke. Vi vjerujete u svoj trening i svoj ​​plan. Vi vjerujete svom treneru. Vi vjerujete u sebe, čak i kada nema nikoga u blizini kako bi vam digao samopouzdanje. Možete ići s onim što znate, čak i kada se vaš sustav za podršku nije prisutan na utrci (kolega s kojim trčite, trener). Ostajete mentalno jaki i krećete prema naprijed čak i kada se cilj čini jako daleko.

Preporuka za čitanje

 

Autor: Dr. JoAnn Dahlkoetter
Izvor: http://runnow.eu/2013/08/training/the-traits-of-mentally-tough-runners_1326
Prijevod: Miljenko Katunarić

 

Pogledajte komentare (0)
Na vrh stranice