Kada gledam ovaj naslov, pogotovo iz pozicije sebe prije par godina, gotovo mi djeluje kao neki oksimoron. Kakvo majčinstvo i sport pa to ne ide  zajedno! Prvo si sportaš, a kada odlučiš završiti karijeru, onda se odlučiš za majčinstvo. Isto je i s rekreativnim sportom – tko će normalan tih (često) par desetaka minuta dnevno za sebe koristiti na dodatno umaranje kroz fizičku aktivnost, kada je puno jednostavnije leći i odmoriti se.

maja-kala

Kod nas se uloga majke neki puta shvaća dosta rigidno iz pozicije žrtvovanja i da svaka majka treba u potpunosti zanemariti sebe te sve podrediti svom djetetu, inače nije dobar roditelj. Nije rijetkost da se popreko gledaju mame koje ostave dijete na čuvanje da bi popile kavu u miru s frendicom ili otišle u teretanu vježbati. Naravno, takvo razmišljanje je u potpunosti pogrešno, jer takav stav uglavnom izaziva velike količine stresa i nakupljenog nezadovoljstva kod žene, što se na kraju opet prenosi na dijete.

Najbolja mama je sretna mama, a majčinstvo treba biti prvenstveno izvor sreće i ispunjenosti. Da bi majke to postigle, nužno je da u svakom danu izdvoje neko vrijeme za sebe, barem sat vremena, gdje će one biti prvenstveno žene, a onda majke i postoji li bolji način nego provesti tih sat vremena u nekoj fizičkoj aktivnosti, poput trčanja 🙂 Prije nego u startu prekrižite i samu pomisao, evo par razloga zašto je fizička aktivnost (trčanje) super za mame:

  • Većina žena ipak nakupi pokoji ekstra kilogram tokom trudnoće i onda se još godinama bori s njima pa dođe drugo dijete, koje onda podupla taj višak itd. Trčanje je jedna od najučinkovitijih aerobnih aktivnosti za skidanje kilograma, a za početak vam ionako treba samo 15min dnevno, tako da zaista nemate izlike da nemate vremena početi trčati.
  • Trčanje otpušta endorfine – osjećati ćete se duplo bolje već poslije 10 min fizičke aktivnosti, a nije zanemarivo ni da ćete puno bolje spavati ono malo vremena što vam dijete dopusti (taktika umorom protiv umora) te ono najbitnije – biti će te sveukupno pod puno manjim stresom jer ćete imati isključivo svoje vrijeme, a trčanje je najbolje oružje protiv stresa.
  • Ako vam je izlika da nemate kome ostaviti dijete, postoje visokofunkcionalna kolica za trčanje na 3 kotača, koja čak imaju i vlastitu kočnicu, a s njima možete trčati i po makadamu. Postoji li bolji način za provesti vrijeme sa svojim djetetom? Osim toga, biti ćete apsolutni hit među drugim ljudima i trkačkom zajednicom.
  • S obzirom da ste sve donedavno nosili drugi organizam u sebi, žene neposredno poslije poroda (efekt traje do 8 mjeseci poslije poroda) imaju povećani volumen krvi i povećanu mogućnost opskrbljivanja mišića kisikom i do 30%. Drugim riječima, vi ste na prirodnom dopingu za aerobne sportove i puno će vam biti lakše početi trčati i ući u trening.
  • Imat ćete veće samopouzdanje i osjećati se kompetentnije, što je jako važno za ulogu majčinstva. Ako napravite to za sebe, s pravom ćete se osjećati kao super-mama, a i pridodati ćete svojoj osobnosti jedan važan identitet – žena, mama, trkačica!

Jako je važno odbaciti bilo kakvo grizodušje, jer ćete na ovaj način samo profitirati i vi i vaše dijete. Ako vam se i dogodi da netko nešto zločesto komentira, to je samo zato što je ta osoba ljubomorna jer ste vi superiorni i radite nešto što ta osoba ne može raditi.

Vlastito iskustvo

Kada sam pisala tekst „Trčanje u dvoje“, Kala (kćer) je imala tek 5 mjeseci, a ja još službeno nisam niti bila triatlonka, iako sam cijelu zimu marljivo trenirala. Godinu i 5 mjeseci kasnije, Kala je već curica koja hoda, priča, smije se, mali čovjek, a ja vlasnik 7 postolja na državnim prvenstvima u triatlonu, uključujući najvišu stepenicu u dugom akvatlonu, plus još nekoliko postolja iz ostalih sportova koje obuhvaća triatlon. I ne, ja nisam profesionalan sportaš, ovo je tek 5. godina da se uopće bavim nekim od ta tri sporta (plivanje, biciklizam, trčanje), trudnoća uračunata. Pritom imam slabašnu logističku podršku, Kala još ne ide u vrtić i uglavnom se oslanjam na treninge do 8 ujutro, iza 21h i vikende, a treninga je uvijek dvoznamenkasti broj na tjednoj razini. Uz sve to odrađujem svoj pripravnički staž kao psiholog u jednoj udruzi.

Ovo je možda ekstreman primjer i zahtjeva jako puno volje, ljubavi prema sportu te tvrdoglavosti, ali nakon svega nabrojanog, ne možete reći da si ne možete posvetiti barem 3 sata tjedno. To je samo 3 sata tjedno ulaganja u sebe, a preobraziti ćete se u jednu veselu, punu energije i snažnu ženu, koja se ne bori s konfliktom uloga, nego točno zna što želi i pritom neizmjerno uživa, a svama i vaš/i anđeo/li! 🙂

Napisala: Maja Bonačić