Vrućine su stigle – nekome prerano, a nekome potpuno očekivano. Trkači znaju cijeniti hladnije vrijeme i temperature iznad 25 stupnjeva nisu poželjne. No trčati se mora pa tako i poduzeti sve kako ne bismo dehidrirali. Hidracija je broj jedan, uz akdekvatnu zaštitu glave šiltericom, u borbi protiv vrućina. Voda i izotonični napitci ono su što se najčešće konzumira prije, tijekom i nakon treninga no što ako poželimo malo „začiniti“ vodu i na taj si način produžiti osjećaj hidracije.

Napitak za sprječavanje dehidracije koji zadržava elektrolite i idealan je za dugo vježbanje na visokim vrućinama i vlazi jer osigurava produženu hidraciju upravo je Chia fresca.

Chia Fresca je popularno piće koje se svakodnevno i u velikim količinama, konzumira u Meksiku i srednjoj Americi. Osim hidracije, chia ima mnogo drugih prednosti za zdravlje. Koristi se za gubitak težine, zdravlje probavnog sustava pa i za mentalno zdravlje, ali i za bolju izdržljivost sportaša. Chia je svoju slavu među trkačima doživjela zahvaljujući knjizi „Born to run“, u kojoj se navodi da su ove čudotvorne sjemenke koristili Tarahumara Indijanci, pleme poznato kao super-trkači, koji su bili u stanju trčati veliku kilometražu praktički bez odmora i s brzinom iskusnih ultramaratonaca.

Chia sjemenke imaju izrazitu sposobnost upijanja tekućine i namočene povećaju svoju masu i do 10 puta, nakon čega se pretvaraju u strukturu sličnu gelu. Upravo zbog toga što se pretvaraju u gelastu strukturu, usporavaju pretvaranje ugljikohidrata u šećer, zahvaljujući čemu će ugljikohidrati koje jedete dulje biti pogonsko gorivo za vaše tijelo. Zbog ovakve regulacije otpuštanja ugljikohidrata, stabilizira se i razina šećera u krvi. Međutim,treba uzeti u obzir da chia sjemenke gotovo uopće ne sadrže ugljikohidrate pa se oni moraju unijeti kroz neku drugu namirnicu.

Budući da ove sjemenke apsorbiraju trideset puta svoje težine u vodi, pomažu u reguliranju razina tjelesnih tekućina i zadržavanju elektrolita, što je ključno za borbu protiv dehidracije. Sadrže omega-3 esencijalne masne kiseline, pa tako djeluju i protuupalno. Asteci su ih koristili kako bi ublažili bolove u koljenima, a koriste se i protiv bolova u zglobovima. Zbog amino kiselina i antioksidansa kojim obiluju ove sićušne sjemenke, savjetuje se da ih jedete i odmah nakon treninga, kako biste se brže oporavili.

Evo kako ih pripremiti:

SASTOJCI:

500 ml vode

3 žličice chia sjemenki

1 žlica soka od limuna ili limete

1 žličica meda

PRIPREMA:

Promiješati sve sastojke i ostaviti da odstoje 10-ak minuta i dva do tri puta dobro promiješati. Sjemenke će se slegnuti na dno pa ih treba promiješati svaki put prije konzumacije.

NAPOMENA: Kod nekih trkača chia sjemenke mogu utjecati na probavu, tako da nije preporučljivo ovaj napitak po prvi puta konzumirati dan prije ili za vrijeme utrke. Potrebno je ranije testirati njihov utjecaj na tijelo.

Recept napisala i osmislila Tina Uglješić, trkačica i blogerica www.zelenarium.com