Istrian Wine Run ovog će rujna u Umagu dočekati svoje četvrto izdanje koje će ponovno Istru staviti u trkačko i vinsko središte Hrvatske.

Ova neobična utrka iz godine u godine ruši rekorde posjećenosti. Puno odličnog vina i gastronomska ponuda Istre očekuje sve posjetitelje, a oni koji se odluče utrkivati imaju na raspolaganju tri kategorije: maraton, polumaraton i štafetu (3 x 7 km). Djeca će se natjecati u Kids Run utrci, nakon koje ih čekaju brojne zabavne radionice, dok će odrasli na svojoj trkačkoj ruti moći će kušati vina 17 renomiranih istarskih vinara, ali i domaće delicije po kojima je Istra nadaleko poznata.

Foto: Dejan Hren

Da Istra postaje sve popularnija destinacija za ovakvu vrstu promocije turizma i trčanja potvrdio nam je organizator utrke i predsjednik sportskog društva Trickeri Senad Hodžić.

Kako je došlo do ideje ovako originalne utrke kao što je Istrian Wine Run i koji je glavni koncept ovakve utrke?

Utrka je originalna na našim područjima, ali inspiracija je pronađena na najvećoj svjetskoj utrci Marathon du Medoc u Bordeauxu na kojemu sam svojevremeno trčao, na nagovor poznatog hrvatskog vinara Ivice Matoševića, a koji je ujedno i idejni začetnik pokušaja da se nešto slično napravi u Istri. Veliku kreativnu energiju ulažemo u promidžbu i PR pa smo zahvaljujući našim partnerima ušli u finale „PR Oskara“ SABRE Awards, prestižne međunarodne dodjele nagrada za najbolje PR projekte gdje je ovogodišnje izdanje privuklo rekordnih više od 2400 prijavljenih projekata s područja Europe, Afrike i Bliskog istoka, a Istrian Wine Run konkurira za najbolji PR projekt s područja jugoistočne Europe što predstavlja vrlo ugodnu satisfakciju za uloženi trud.

Je li moguće otrčati „vinski“ maraton, a bez da se trkač napije na pola puta? I koliko vrsta vina se isproba za vrijeme utrke?

Začudo, iskustvo je pokazalo da, iako ljudi popiju velike količine vina, pijanih je osoba vrlo malo ili ništa.Ili su natjecatelji iskusni u konzumiranju pića ili dio alkohola ispari tijekom trčanja. Uglavnom, efekat je puno veselih trkača, a malo stvarno pijanih. Tijekom utrke trkači mogu degustirati 30-40 različitih vrsta vina od 18 različitih vinara.

Iako ova utrka ima i natjecateljski karakter, sigurno je važnije sudjelovati (i isprobati). Slažete se ovom tvrdnjom?

Naravno, na utrku su svi dobrodošli i iako imamo svake godine nekoliko desetina vrhunskih trkača, posebni je naglasak stavljen na rekreativce, ljudi koji po prvi put trče ili su tek počeli sa tom aktivnošću. Event je i zamišljen kao turističko-rekreacijski spektakl. Na jedan zanimljiv način spaja se eno-gastro ponuda, glazba, maskenbal, dobra zabava začinjena sa trčanjem.

Kakav je odaziv do sada i kakve su reakcije stranaca? Sudjeluju li turisti na utrci?

Reakcije stranaca su vrlo pozitivne jer mnogi utrku doživaljaju kao razglednicu Istre gdje na jednom mjestu mogu doživjeti čitavu lepezu stvari zbog koje su i prvobitno došli u naš kraj. Nama kao organizatoru poseban je strateški cilj da udio stranih natjecatelja na utrci bude sve veći i veći. Prošle smo godine imali trkače iz 26 zemalja svijeta.

I za kraj poziv organizatora ovogodišnjeg Istrian Wine Runa:

Pozivamo sve one koji nikada nisu trčali da im karakter ove zabavne utrke bude motiv da prvi puta to učine i one koji su do sada istrčali desetine utrka da to ponove u jednom posve drugačijem i opuštenijem tonu.

Povoljnije prijave za utrku otvorene su do 1. svibnja, a prijaviti se može na linku: http://istrianwinerun.hr/hr/registracija/prijavi-se.

I ove godine utrka Istrian Wine Run trči za dobrotvorni izazov na Vipnetovoj fundraising platformi Čini pravu stvar. Više informacija i kako se priključuti pogledajte na cinipravustvar.hr.