Sada čitate
Budite umjereni u treningu

Budite umjereni u treningu

Damir Mesec
Budite umjereni u treningu

Kontinuitet u treningu je najvažniji za Vaš napredak. Najveća pogreška natjecatelja koji treniraju sami sebe jest da nemaju kontinuitet u treningu. Zapravo nije problem da oni to jednostavno ne žele, nego jednostavno zanemaruju najjednostavnije općenito pravilo koje omogućava kontinuitet – umjerenost.

- Oglas -

Budite umjereni u treningu

Kada umjereno i sistematski povećavate treninge, (bilo da je riječ o duraciji, intenzitetu ili frekvenciji treninga) u razumnim dozama, biti ćete u stanju držati kontinuitet tjedan za tjednom, te napredovati i dizati svoju formu.

Znatno povećavate svoje šanse za ozljede, bolest ili pretreniranost ako:

  • u nekom kratkom periodu naglo povećate stres na svoje tijelo sa prekomjernim trajanjem, frekvencijom ili intenzetom treninga,
  • preskočite tjedan za odmor, koji smatram da je jedan od bitnijih stvari koji nitko ne bi smio izostavljati iz svog rasporeda.

Bilo što od ovog navedenog će vas izbaciti iz kontinuiteta.

Kada imate prekide u treningu na samo nekoliko dana vaša forma više neće biti ista, te ćete morati smanjiti svoje treninge i modificirati vaš dosadašnji plan. Primjerice; to se obično vidi kada se vratite ponovo u treninge nakon neke bolesti, tempo za isti puls više nije isti prije negoli ste morali prekinuti s redovitim treninzima. To je prvi znak da još niste u potpunosti spremni da se vratite u normalne treninge.

Ako počnete prerano raditi uobičajene treninge s time riskirate da se ponovno pretrenirate, razbolite ili ozljedite.

Najvažnije od svega je da slušate svoje tijelo. Budite oprezni sa naglim povećanjima trajanja, frekvencije i intenziteta, bilo da ste zdravi i neozljedeni ili se vraćate iz neke bolesti ili ozljede.

Preporuka za čitanje

Kontinuitet i umjerenost su najvažniji čimbenici koji donose napredak. Tijelu je potrebno mnogo više vremena za adaptaciju na stres nego što mislite. Također je važno je da u svakom trenutku osluškujete svoje tijelo, i ako nešto nije u redu, reagirajte na vrijeme. O čemu god se radilo, bilo bolest, pretreniranost, ozljede – što duže čekate, eksponencijalno će vam trebati više vremena da se vratite u trening.

Da to izbjegnete najbolje je što možete napraviti za sebe da budete umjereni i da u niti jednom trenutku ne pretjerujete. Ostavite uvijek dovoljno energije da možete trenirati još malo, i nikada ne idite do kraja. Tako ćete biti uvijek neozljeđeni, nepretrenirani, zdravi i u fantastičnoj formi.

Trenirajte pametno!

Napisao: Damir Mesec

Pogledajte komentare (0)
Na vrh stranice