Sada čitate
Brže, više, jače

Brže, više, jače

Maja Bonačić

„Citius, altius, fortius!“ je olimpijsko geslo, koje implicira da uvijek i u svakom trenutku moramo davati sve od sebe kad se natječemo i općenito bavimo sportom. Meni je draga i ona da se medalja zaslužuje na treningu, a na natjecanju dođeš samo po nju. Međutim, ono što ne piše u tim izrekama, a svaki vrhunski sportaš zna, da je odmor isto dio treninga. Štoviše, odmor je trening za sebe i mora biti u godišnjem, mjesečnom pa i tjednom planu svakog sportaša. Međutim, odmor je upravo ono što nerijetko rekreativci preskaču, jer su nestrpljivi i žele što prije trenirati, istrčati još jedan polumaraton, spremiti se za prvi maraton. Budući da ja trčanje gledam kao cjeloživotnu aktivnost, često pitam ljude koje treniram „Pa gdje ti se žuri?“. To je kao da dijete od 9 mjeseci ide hodati. Mogu li to neka djeca? Naravno, ali jako rijetka. Za ostalu djecu je to gotovo pa nemoguće, a svakako štetno. Štoviše, čak i kad mogu, doktori preporučaju da im se to ne dopusti, jer je jednostavno prerano i njihova muskulatura nije dovoljno jaka i razvijena za to. Na kraju krajeva, gdje je žurba, nahodati će se u životu. Odrasli bi trebali znati
bolje :).

- Oglas -

slatkica

Svejedno, evo par činjenica:

Pretreniranost

Pretreniranost je jedan ozbiljan problem kada se pojavi i ne prolazi tako brzo. Ono što je najgore kod pretreniranosti je što se prikrada tiho, neprimjetno, a lupi snažno i jako. Uglavnom, nećeš primijetiti da te ‘ulovila’ dok nije prekasno, a onda ćeš se morati odmoriti duplo duže, nego što je prvotno možda bilo u planu. Kada dođe do nje, znači da si gadno zabrljavio i da nisi slušao trenera (ili da mijenjaš trenera :)).

Ozljede

Svi nestrpljivi početnici završe s ozljedom. Ali SVI! Isto kao i kod pretreniranosti, ozljeda neće doći pomalo i uvijek je znak da si nešto u procesu treninga radio krivo ili prejako. Tu ne pričam o onim početnim mukama s tetivama, zglobovima i pokosnicama, jer to nisu ozljede u pravom smislu riječi i često se odrade uz laganije treninge. Ozljede NISU sastavni dio trčanja. Trčanje je prirodna ljudska aktivnost i ljudi su građeni da trče, samo su to malo zaboravili pa treba vremena da se naviknu i puno strpljenja. Da li dijete može odmah hodati 2km kad prohoda? A koliko odraslih znate da se ozlijedilo hodajući?

trcaanje

Sporost

Ako ne odmarate dovoljno, s vremenom ćete se usporiti i to je ujedno jedan od prvih znakov pretreniranosti – da su vam sporiji treninzi jednako teški kao prije neki brži treninzi. Najveća greška, koju isto često gledam da početnici rade, je umjesto odmora pojačati treninge i dignuti intenzitet. U trčanju ne vrijedi klin se klinom izbija i možete jedino izbiti želju za trčanjem iz samog sebe.

Cjeloživotno trčanje

Kao što sam već prije spomenula, zaista ne postoji niti jedan razlog zašto ne biste mogli trčati i u penziji. U biti, čekaj, ima – KONSTANTE OZLJEDE uslijed krivog interpretiranja prvotne poslovice. Neki ljudi počinju tek trčati u penziji, a koji oni tek ‘zaostatak’ imaju pred mlađima, kad njihovim tetivama i mišićima treba duplo duže vremena da se adaptiraju i već su svašta prošli. Nikad nije prekasno za trčanje, a zamislite da vam netko kasnije u životu oduzme trčanje. Taj netko bi ste upravo mogli biti vi, ako ne budete strpljivi kada je vrijeme za strpljivost. I odmor :).

Mentalni trening

Shvatite odmor kao mentalni trening. Kao dijetu. Ili jednostavno kao odmor. 🙂 Od svih aktivnosti se ponekad treba odmoriti pa čak i od onih koje su nam neizmjerno zadovoljstvo, jer će nam poslije odmora one biti još veće zadovoljstvo. Osim toga, s dobrim odmorom garantirate si da ćete zaista ići i brže i više i jače kad se vratite u trening, zato budite pametni, slušajte svog trenera i dobro odmorite pred zimsku bazu. Tko to nije napravio, još stigne, daleko je proljeće, nove utrke i novi izazovi!

I za kraj, jedna poslovica:
„Imajte strpljenja sa svim stvarima, a prvenstveno sa samim sobom“ Francis de Sales

Preporuka za čitanje

Sretno sa zimskom bazom! 😉

 

Maja Bonačić

 

Pogledajte komentare (0)
Na vrh stranice