Sada čitate
10 ljetnih trkačkih sitnica

10 ljetnih trkačkih sitnica

Pavao Vlahek
  • Krema za zaštitu od sunca– iako je svima jasno da je potrebno zaštititi kožu prilikom boravka na suncu, nemalo puta možemo biti svjedoci  da trkači zanemaruju taj savjet pa na koži nose obrise svoje trkačke odjeće, tzv. bauštel look.  Možda  činjenica da koža izlaganjem suncu brže stari natjera na češće korištenje kreme.

  • „Hansaplast“-osim za pokrivanje već nastalih oštećenja  kože, hansaplast je posebno koristan da do njih ne bi došlo i to na strateškom mjestu, osobito kod muških trkača. Zbog pojačanog znojenja, majica se brže natopi znojem (osobito pamučna) te  kod drmusanja trčanjem tare se o najizloženije dijelove prsnog koša-bradavice. To u konačnici može izazvati i krvarenje, a tada u cilj utrke ili treninga ulazite sa 2 crvene točke ili kod jačeg krvarenja i crte koje se protežu prema dolje. Prije trčanja, dragi muški kolege,  hansaplaste na cice.
  • 20 kuna– ukoliko ne nosite sa sobom na trčanje okrepu u vidu gelova, sendviča ili neke druge delicije, mala količina novca može vam spasiti život kada vam naglo padne šećer u krvi ili dehidrirate zbog kojekakvih razloga. Tada vas toliko puta zazivani ban Josip Jelačić može nahraniti i napojiti, a da ne skačete u tuđa dvorišta tražeći  šećer u zelenim i nezrelim jabukama ili drugom voću.  Naravno, te situacije nisu tako česte, ali neka ban uvijek jaše uz vas.
  • Plastična bočica s ledom– kad krećete na trčanje, osobito po vrućem vremenu, uzmite sa sobom već unaprijed pripremljenu bočicu zamrznute vode ili druge tekućine. Korisna je iz više razloga. Polagano se topi te uvijek imate hladnu tekućinu na raspolaganju, a drugi razlog je što držanje hladne bočice u rukama hladi krv koja njima  cirkulira te na taj način odgađate pregrijavanje tijela tj. duže se osjećate ugodno.
  • Bijela kapa na glavi-štiti od sunca, a istovremeno može služiti kao dodatni izvor hlađenja ako je povremeno namočite polijevanjem iste one hladne tekućine iz bočice te na taj način izbjegnete sunčanicu.
  • Vazelin-tijekom toplog vremena na nekim mjestima vlažna koža tare se o drugu vlažnu kožu te se na taj način oštećuje što možete vidjeti kao crvenilo ili male ogrebotine koje peckaju. Mjesta na kojima se to može dogoditi je koža između unutarnje strane natkoljenica, kod osoba sa jačim nogama te ispod pazuha gdje se koža ruku tare o kožu vanjske strane prsnog koša. Nanošenjem vazelinske kreme na te dijelove odgoditi ćete ili spriječiti oštećivanje kože.
  • Reflektirajuća odjeća ili dodaci– iako trčanje ljetnim noćima eliminira potrebu za većinu gore navedenih dodataka, dodatak koji će nas učiniti vidljivima drugima u prometu je izrazito koristan. Nemojte računati da će vas primijetiti kao mačku čije oči se reflektiraju, nego budite jasno i vidljivo označeni.

 

 

Preporuka za čitanje

- Oglas -

  • Trčanje u plastičnim  i dugim trenirkama ili sauna odijelu-postoji nešto što se zove Darwinova nagrada, a dodjeljuje se pojedincima koji svojim postupkom, a koji je izrazito glup, izazove svoju smrt te na taj način oslobode čovječanstvo svojih gena.  Za toplog vremena nisu rijetki trkači koje možete sresti, a da po najvećoj žegi trče u trenirkama s dugim rukavima donjeg i gornjeg dijela te na taj način „tope mast“.  Potvrda te teorije je i 3-4 kg manje na vagi poslije takvog trčanja.  Činjenica koju zaboravljaju je da su izgubili samo tekućinu, doveli se u stanje dehidracije, a gubitak će ionako nadoknaditi ubrzo. Korisnici sauna odijela su ekstremni primjer ovog trenda. Plastično odijelo u komadu sa posebnim gumenim ojačanjima oko zapešća i gležnjeva.  Zato, ukoliko ne želite biti prvi hrvatski dobitnik Darwinove nagrade, manite se ćorava posla, a kao što je jednom pisac spomenuo „izgubiti 3-4kg  tijekom sat vremena trčanja moguće je jedino ako vam lokalni rotweiller odgrize potkoljenicu“.
  • Sprej protiv komaraca-osim ako komarce ne smatrate trkačkim partnerima koji vas tjeraju da trčite što brže, bilo bi uputno nanijeti zaštitu protiv te ubadajuće družine. Ljetne noći su teške za spavanje, a još teže ako se svako malo trebate češkati kao posljedica druženja sa komarcima.
  • Podijelite neki svoj savjet-nakon što ste skinuli sauna odijelo, namazali se kremom za sunčanje, našpricali sprejem protiv komaraca, namazali vazelinom , nalijepili hansaplast, stavili bijelu kapu, uzeli led u ruke te strpali bana Josipa Jelačića u džep , vrijeme je da podijelite neki svoj savjet niže u komentarima.

Napisao: Pavao Vlahek

5 komentara
  • Evo par za trčanje neovisno o terenu/dužini 🙂

    1. Sunčane naočale. Iz očitih razloga. Poželjno i papirnate maramice za brisanje istih od znoja koji kapne na njih.

    2. Znojnik/biciklističke rukavice za brisanje znoja koji pobjegne ispod šilterice.

    Ako se trči na duže pruge u brdu ili nekoj manje posjećenoj i jače grbavoj lokaciji još i:

    1. Mobitel. Napunjen. Zlu ne trebalo. Poziv na 112 radi čak i kad nemate kune nit SIM kartice u mobitelu i kad je mobitel zaključan (osim ako nemate smartphone).

    2. Elastični zavoj (u slučaju uganuća na neravnom terenu).

    3. Pinceta za zlo zvano krpelj.

    4. Mali ruksak ili torbica za potrpati sve to. Ako je trčanje duže onda ruksak sa vodomjehom ili okolopojasuša sa 1 ili dvije boce. A onda dobro dođe i koja čokoladica ili energy gel 🙂

  • Volim trčati u cik zore, oko 5.30, kada još nije žega. A imam još dovoljno vremena za tuširanje i spremanje na posao. Nije loše koristiti i kompresivne CEP čarape, s kojima se čuva mišićno-tetivni spoj te smanjuje mogućnost ozljede.

  • Ja bih još samo nadodala: ako postoje slučajevi u kojima je trkač alergičan na ugrize kukaca (kao što sam ja na ugriz ose), u ovo doba godine su ogromne šanse da na takvo nešto naiđe na treningu pa ne bi bilo loše da se uz sebe imaju antihistaminici odnosno tablete protiv alergije, zlu ne trebalo 🙂

Na vrh stranice